תרופה חדשה למיגרנה שעשויה להפתיע אתכם

תוכן עניינים

על תרופה חדשה למיגרנה כבר שמעתם?

אנשים הסובלים מכאבי ראש ומיגרנות יודעים עד כמה הדבר יכול לשבש ולפגוע באורח ואיכות החיים שלנו. התקף מיגרנה חזק משבית אותנו לחלוטין ולפעמים אפילו גורם לנו להישאר בבית ולשכב במיטה. התקף מיגרנה יכול להימשך בין 4 שעות ל4 ימים כאשר מנותנים עולים כי בממוצע 16% מהאוכלוסיה סובלים ממנה.

באוכלוסיה הבוגרת נשים סובלות יותר ממגוון תסמיני מיגרנה לעומת גברים, זאת משום שלנשים יש יותר חוסר איזון במערכת ההורמונלית בתקופות מסוימות כמו למשל לפני ובזמן מחזור, לפני ובזמן ביוץ, בגיל המעבר, בגיל ההתבגרות ועוד.


מדוע נוצרת מיגרנה?

אם נבצע בדיקת סי טי או אם אר איי אצל אנשים הסובלים ממיגרנה לעתים קרובות, לרוב לא נראה שום דבר מיוחד או חריג, פרט למיגרנה עם אאורה שאז כן ניתן לראות נזק במוח, אבל לרוב זה לא קורה.

מה שכן משתנה אצל אנשים הסובלים ממיגרנה, הוא המבנה הכימי של המוח. באזור של גזע המוח מתחיל ההתקף או מה שמכונה ”הגנרטור“.

ברגע שהאזור הזה מתחיל לפעול, יש כל מיני שינויים שמתרחשים וחומרים כימיים שמופרשים כאשר השלב הראשון הוא ירידה של פעילות בתאי המוח והוא זה שגורם להתכווצות בכלי הדם ולחסרים נוירולוגים.

השלב השני הוא שלב של התרחבות כלי הדם ובצקת שקורית ברובה מחוץ למוח. במצב זה ממש נוצרת דלקת מסביב לכלי הדם במוח והעצב מגורה הן על ידי הדלקת והן על ידי כלי הדם המורחבים.

מיגרנה


מה גורם להתכווצות הזו?

ב-70%-80%  מדובר בעניין תורשתי. במיגרנה המופיעה עם אאורה ויש בה סוג של חוסר נוירולוגי ניתן אפילו לדעת אילו כרומוזומים מעורבים בתהליך.


תרופה חדשה למיגרנה – על בוטוקס למיגרנה שמעתם?

את הטיפול במיגרנה יש לחלק לשני חלקים. החלק הראשון של טיפול במיגרנה מתמקד בהתקף עצמו והחלק השני מונע את ההתקף הבא. הטיפול בהתקף יכול להתבצע באמצעות תרופות שמטרתן להפחית את עוצמת הכאב ולהיפטר מההתקף. העניין הוא שהטיפול התרופתי לרוב לא עוזר והוא רק מה שנקרא ”מכבה את השריפה לפני שהיא תידלק שוב“. כאן נכנס לתמונה טיפול בעזרת בוטוקס.

הבוטוקס הוא סוג של רעלן שלא גורם להופעה של תופעות לוואי או תסמינים והוא גם לא כואב בכלל. מנתונים עולה כי אנשים שעברו טיפולי בוטוקס לכאבי ראש, והזריקו להם מינון מסוים של בוטוקס העידו כי לא רק שתדירות ההתקפים של המיגרנות פחתה משמעותית, אלא גם העוצמה של הכאב בזמן ההתקף פחתה.

מדובר בטיפול יעיל, מהיר שלא דורש מאיתנו יותר מדי, כאשר עוד ועוד ישראלים מנסים אותו ומתפלאים לגלות שמדובר בסוג של תרופת פלא ממש. ההזרקה של החומר מתבצעת באזורים מסוימים במצח ובעצם החומר גורם לכך שאותם חומרים כימיים שמופרשים באזור המוח לפני ההתקף של המיגרנה, לא יופרשו.

בוטוקס רפואי
בוטוקס רפואי

הבוטוקס מספק מענה קליני למגוון בעיות בריאותיות ביניהן: כאבי ראש, פזילה, כאבי צוואר, כאבי שיניים ואפילו הזעת יתר. כך שסגולותיו של הבוטוקס הן הרבה מעבר לקוסמטיות בלבד. צרו איתנו קשר לפרטים נוספים

מידע נוסף שיעניין אותך
צרו קשר

יגאל אלון 96, ת"א

072-3360885