הפתרון המושלם עבור כאבי ראש חזקים

תוכן עניינים

כאבי ראש חזקים – טיפול וגורמים

למי מאיתנו לא כואב הראש אחת לכמה זמן? אחת מהבעיות הרפואיות השכיחות ביותר היא כאבי ראש. מדובר בכאב מציק, טורדני הגורם לפגיעה בתפקוד היומיומי הרגיל ולסבל. כאבי ראש פוגעים בתפקוד היום-יומי שלנו, בעיקר כאשר מדובר בתופעה החוזרת על עצמה שוב ושוב. וכל זה נכון על אחת כמה וכמה במקרה של כאבי ראש חזקים מאוד.

כשמדובר בכאבי ראש חזקים לפעמים מדובר במיגרנה, שזה בעצם סוג של התקף שיכול להימשך על פני יממה אחת עד ארבעה ימים ומלווה בתסמינים נוספים פרט לכאב עצמו כמו למשל סחרחורות, בחילות ורגישות גבוהה לאור ורעש. במקרה של מיגרנה וכאבי ראש, חשוב כמובן לחפש טיפול יעיל, קצר מועד ובטוח ככל שניתן.

הסוגים העיקריים של כאבי ראש חזקים

כאבי ראש חזקים יכולים להופיע אצל גברים, נשים וילדים כאחד. הכאב יכול להיות חד, לוחץ או כאמור מלווה בבחילה. כאבי ראש משניים הם כאלה המופיעים כתוצאה מפגיעה או ממחלה ועלולים להיגרם עקב שרירי צוואר תפוסים, בעיות שיניים, סינוסים, הפרעות בראייה, שינויים הורמונליים, פציעות בראש, גידולים במוח ועוד. ייתכנו סוגים שונים של כאבים, על פי מאפייני האדם הסובל מהם. אם ניקח בתור דוגמה את המקרה המאוד נפוץ של כאבי ראש חזקים בהריון (בין אם כאבי ראש חזקים בתחילת הריון ובין אם בשלבים מאוחרים יותר שלו), ייתכן שסיבה עיקרית להם תהיה רעלת הריון – כך שמדובר במצב של כאבי ראש המוגדרים כ"משניים".

מרבית כאבי הראש נקראים כאבים "ראשוניים", והם אינם קשורים למחלה או לפגיעה בראש. הנפוצים שבהם הינם כאבי ראש עונתיים המופיעים בהתקפים, כתוצאה ממאמץ או התייבשות. למעשה, בכ-80% מהמקרים מדובר בכאב ראשוני, שגם עלול להיות כאב ראש חזק מאוד. פעמים רבות לא נדע כלל מהו הגורם שמסביר את הכאבים המופיעים ברגע נתון.

לכל כאב יש חוקים משלו

אבחנה נוספת שיש לבצע היא בהתאם לדפוסי כאב הראש, חזק ככל שיהיה. קודם כל, בחנו את המקום בו מופיע כאב הראש: כאבי ראש במצח, כאבים מעל העיניים, כאבי ראש חזקים מאחורה וכן הלאה. ייתכן מאוד שתמונת ההתמודדות עם כאבי ראש חזקים בצד שמאל תהיה שונה מאשר כאבי ראש חזקים בצד ימין, ולא קשה להבין מדוע. נסו לבדוק האם הכאבים מופיעים בנסיבות מסוימות, בשעות מוגדרות לאורך היום וכן הלאה: כאב ראש בשכיבה, למשל, או כאבי ראש בלילה.

התשובות לשאלות דוגמת אלה חשובות מכיוון שחלק גדול מהאבחון של כאבי ראש מבוסס על תלונות המטופל והתסמינים שהוא מדווח שהוא חווה, בהיעדר אמצעי בדיקה ישירה פשוטים (להבדיל מבעיות רפואיות אחרות). במידת הצורך, נסו לנהל יומן של הכאבים לאורך זמן.

כאבי ראש חזקים

מה עושים כשיש כאבי ראש חזקים?

לכאבי מיגרנה סימפטומים רבים, והם יכולים להופיע באזורים שונים של הראש. בחלק מהמקרים מדובר בשילוב של תהליך דלקתי ובשינויים של כלי הדם. לכן עולה השאלה מה כדאי לעשות כדי להתמודד איתם בצורה הטובה ביותר.

ובכן, אם מדובר בכאב ראש רגיל, יכול להיות שהוא פשוט יעבור תוך פרק זמן מסוים או לאחר ביצוע פעולות בסיסיות: למשל, שינה או מקלחת חמה.

טיפול בכאבי ראש חזקים

עם זאת קיימים טיפולים להקלה מיידית על המצב ולהפחתת דרגת העוצמה של הכאבים. הדרך המסורתית ביותר לטפל בבעיה היא באמצעות כדורים נוגדי דלקת ונוגדי כאבים. סביר להניח שלכל ישראלי יש כמה תרופות לפחות למטרה זו, אבל השאלה היא האם מדובר בפתרון המיטבי בנסיבות אלה.

היתרונות של טיפול תרופתי

  • מעט תופעות לוואי
  • עוזר באופן מיידי בעיקר כאשר לוקחים את התרופה בתחילת כאב הראש
  • פתרון קל ונגיש – חלק גדול מהכדורים האלו זמינים לכל דורש, ללא צורך במרשם רפואי

החסרונות של טיפול תרופתי

  • כשהתרופות נלקחות לאורך זמן, יש להן תופעות לוואי
  • לחלק מהתרופות אפשר להתמכר

יש לציין שלא תמיד התרופות מהוות פתרון מספק. ראשית, הן אינן יורדות ברוב המקרים לשורש הבעיה אלא מטפלות בתסמינים בלבד, כך שהבעיה עלולה לחזור מהר יותר ממה שאתם מקווים. קחו לדוגמה כאבי ראש ממושכים, שאף עלולים להיות כרוניים, בהם הטיפול התרופתי הבסיסי עלול להיות לא יותר מאשר "פלסטר" רגעי.

מיגרנה

יתרונות הטיפול בבוטוקס רפואי

אם מדובר בכאב ראש חזק מאוד שחוזר על עצמו כל הזמן (אפילו כאב ראש כל יום) או במיגרנות שפוגעות לחלוטין בתפקוד היום-יומי שלנו, תרצו בוודאי לדעת מה עוזר לכאבי ראש חזקים מהסוג הזה. יש טיפול חדשני וייחודי באמצעות בוטוקס. זאת כמובן לצד סוגים אחרים של טיפול טבעי במיגרנה, תרופות סבתא לכאבי ראש חזקים: ביניהם חומץ תפוחים, שקדים לא קלויים, זעתר, קמומיל ואף סוגים שונים של ירקות, כמו חסה, שומר או לימון.

את הטיפול במיגרנה ניתן לחלק לשני חלקים:

  1. טיפול בהתקף עצמו
  2. טיפול המונע את ההתקף הבא

חלק גדול מהמטופלים יעידו כי הטיפול התרופתי לא עוזר להם בטווח הארוך וכאן בדיוק נכנס לתמונה הטיפול באמצעות בוטוקס. בוטוקס הוא סוג של רעלן המסייע לטפל הן בהתקף עצמו והן מפחית את הסיכוי בצורה משמעותית להופעה של התקף נוסף. לא רק שהטיפול יעיל והוכח כעוזר אצל עשרות אלפי מטופלים ברחבי העולם, אלא גם מסתבר שהוא לא גורם לתופעות לוואי וגם לא מסוכן בשום צורה. הבוטוקס בעצם מונע הופעה של חומרים כימיים המעודדים את היווצרות הדלקת, ובכך מפחית את עוצמת כאב הראש וההתקף.

 

בוטוקס רפואי
בוטוקס רפואי

הבוטוקס מספק מענה קליני למגוון בעיות בריאותיות ביניהן: כאבי ראש, פזילה, כאבי צוואר, כאבי שיניים ואפילו הזעת יתר. כך שסגולותיו של הבוטוקס הן הרבה מעבר לקוסמטיות בלבד. צרו איתנו קשר לפרטים נוספים

מידע נוסף שיעניין אותך
צרו קשר

יגאל אלון 96, ת"א

072-3360885