האם קיים טיפול טבעי במיגרנה?

תוכן עניינים

טיפול טבעי במיגרנה – יש חיה כזו

בעברית היא מכונה צדעת אבל כולנו מכירים אותה בשמה כמיגרנה. מנתונים עולה כי 20% מהנשים ו-10% מהגברים סובלים ממיגרנות. מי שבאמת סובל מהבעיה מבין עד כמה היא קשה מאוד, פוגעת באיכות החיים ומשבשת לגמרי את השגרה שלנו, ועד כמה טיפול במיגרנה הוא הכרחי. אז איך מאבחנים מיגרנה והאם יש טיפול טבעי במיגרנה?

 

מה ההבדל בין כאב ראש רגיל למיגרנה?

כאב ראש רגיל הוא כאב המום שלרוב תוך שעה עד שעתיים נעלם, לעומת מיגרנה הנחשבת לכאב מאוד חד, שתופס חלק אחד של הראש ולרוב מלווה גם בתופעות נוספות כמו בחילות, הקאות, רגישות לרעשים ורגישות לאור. מיגרנה היא כאב משתף גופנית שיכול להימשך בין שעתיים לשלושה ימים ברציפות. גם כאבים מעל העיניים יכולים להיות סימן להתפתחות מיגרנה.

 

מה גורם למיגרנה?

הרפואה הקונבנציונלית מגדירה מיגרנה בתור דלקת בכלי הדם באזור המוח אבל לפי הרפואה המשלימה או הרפואה הטבעית, יש כל מיני דרכים להסתכל על מיגרנה. מיגרנה בטיפול טבעי יכולה לפתור בממוצע בין 50%-65% מהמקרים. ההסתכלות הטבעית מחלקת את הגורמים והסיבות להופעה של מיגרנה לכמה קבוצות:

  1. תזונה לקויה. מזונות עתירים בשומן או סוכר, אכילה מופרזת של מזונות מעובדים, שתיית אלכוהול וקפאין יכולים לגרום להופעה של מיגרנות לעתים קרובות.
  2. זרימת דם לקויה באזור המוח, לא מגיע מספיק חמצן לאזור.
  3. רעילות בכבד ובדם
  4. מיגרנה מסיבות הורמונליות. נוצרת בזמן מחזור, בזמן ביוץ, בגיל ההתבגרות, בגיל המעבר וכדומה…
  5. התכווצויות שרירים בצוואר
  6. דלקת חומצית

טיפול במיגרנה

 

פתרונות למיגרנה על פי הרפואה הקובנציונלית

הרפואה הקובנציונלית נותנת למיגרנה שני פתרונות. הפתרון הראשון הוא לכאב אקוטי שניתן לפטור בכדור נגד כאבים כמו אופטלגין או רוקסט למשל. התרופות אולי מקלות אבל יש להן תופעות לוואי. הפתרון השני הוא טיפול מונע וגם כאן מדובר בתרופה המכונה דרלין לטווח ארוך, כדי למנוע את המיגרנה ולהקטין את התכיפות של הופעת מיגרנות.

 

פתרונות למיגרנה על פי הרפואה ההוליסטית או הטבעית

נטורופתים, מדקרים והומיאופתים שמים קודם כל דגש על תזונה נכונה. עלפיהם תזונה מפעילה גנים ומרדימה אותם, זאת בשילוב צמחי מרפא. את צמחי המרפא משלבים לפי הגורם לבעיה כלומר אם למשל מדובר באישה בגיל המעבר הסובלת ממיגרנות, ההרכב הצמחי יהיה מורכב מצמחים המסייעים באיזון המערכת ההורמונלית.

 

אילו עוד פתרונות יעילים יש לטיפול במיגרנה?

ובכן, אחד הפתרונות שנמצאו כיעילים בשנים האחרונות לטיפול במיגרנה ברחבי העולם, טיפול שהגיע לפני מספר שנים גם לישראל הוא טיפול באמצעות בוטוקס – בוטוקס למיגרנה. הבוטוקס הינו רעלן המאושר לשימוש על ידי מנהל התרופות והמזון האמריקאי.

 

בוחרים מינון מתאים ומזריקים למטופל או המטופלת את החומר באזור המצח כאשר הטיפול אינו מלווה בתופעות לוואי או תסמינים וגם לא נחשב כואב. מדובר בטיפול יעיל ובעל השפעה מיידית שמתאים לאנשים שסובלים ממיגרנות לעתים קרובות. ישראלים רבים מעידים שלאחר שניסו את הטיפול חייהם השתנו לטובה.

בוטוקס רפואי
בוטוקס רפואי

הבוטוקס מספק מענה קליני למגוון בעיות בריאותיות ביניהן: כאבי ראש, פזילה, כאבי צוואר, כאבי שיניים ואפילו הזעת יתר. כך שסגולותיו של הבוטוקס הן הרבה מעבר לקוסמטיות בלבד. צרו איתנו קשר לפרטים נוספים

מידע נוסף שיעניין אותך
צרו קשר

יגאל אלון 96, ת"א

072-3360885